Skattkammarplaneten i min hand!

ÄNTLIGEN HAR JAG FÅTT SKATTKAMMARPLANTEN!
Petter fick den som en sen julklapp =)
Jag har sett det på både svenska och engelska nu; Engelska Jim är 100% bättre.
Jag har väl inte skrivit en handlig om Skattkammarplaneten? Jaja, nu kommer en.

Handling:
15- åringa Jim Hawkins drömmer om fartfyllda ävertyr, vilket man inte finner så mycket av på hans mammas värdshus. Hans pappa stack när han var liten och Jim har aldrig kommit över det. Men en dag störtar ett skepp precis utanför värdshuset. En viss Billy Bones kommet ut. Han ger en förvirrad Jim ett metallkula och säger åt honom att akta sig för Cyborgen (jag tror att en cybord är en som har ett fusktöga) Billy dör efter de orden och plötsligt landar ett annat skepp utanför värdshuset. Det är ett gäng pirater och Jim och hans mamma tvingas fly omedelbart. Värdshuset brinner till grunden och just när allt hopp är borta upptäcker Jim en sak: Metallkulan är skattkarta till Skattkammarplaneten, där det var ökändt att Kapten Flint gömde sina skatter. Dr Gobles (om han nu hette så) fixar ett skepp och besättning och snart så bär det av till Skattkammarplaneten.
På vägen dit får Jim känna vad fara, vänskap och förräderi är.

En TOPPENBRA film, självklart ett måste att se.

Här är början på Skattkammartplaneten:

Vill du se mer? Gå då in på youtube och sök på "Treasure planet part 2" och sen ser du part 3, sen 4 o.s.v

SES!
/Olle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0