Är detta vanligt?

Hej, jag undrar en sak. Är detta vanligt? Är det vanligt att man går ut och går med sin katt? Alltså, jag menar inte att man går ut med koppel och så. Nä, jag menar att Findus följer efter oss (i min familj) när vi går ut och går! Det är bara jobbigt. Han går ju så sakta! Men man kan inte gå ifrån honom. Det har man helt enkelt inte hjärta för. Som tur är så brukar han inte följa med så långt, eftersom att när vi kommer upp till byn så finns det massor av hundar. Och dem gillar han ju inte! Sen kan han sitta i säkert en timme och vänta tills vi kommer tillbaka igen. Därför måste vi alltid gå tillbaka samma väg. Men en gång så följde han med LITE längre än vanligt och då kom det en hund. Då sprang Findus in i skogen och så fick vi inte hem honom förrän efter ett jätte lång tag. En gång har han till och med följt med ända ner till ica (en affär ca 1 km från mitt hus) det var vinterdå så bäcken var frusen. När vi skulle hem så sprang Finus på bäcken och det tog minsann ett tag att fånga upp han, ett bra tag fick vi följa hans spår i snön. Om du vill att jag ska förklara lite så är det så att vi bor på en liten gata och hundarna där är han helt enkelt inte rädd för, och fråga mig inte varför! Kanske är det för att dom är jätte snälla men dom har ju ganska mycket spring i bená... Men oftast så går vi i skogen och där träffar vi inte på några hundar (som tur är). Men trots det så finns det ett problem, det går bra för Findus att gå en väg, men när vi ska gå tillbaka så vill han helt enkelt inte följa med hem. Han är ju som ett litet barn som inte vill hem från dagis! Detta är kanske tänkvärt. Vilka likheter har katter och människan? Du kan ju kanske tänka efter! 

Jaja, nu ska jag gå. Förresten... Vad tycker ni egentligen om mig som bloggare? Jag menar, om ni tycker att jag är dålig på något sätt så kan ni väl skriva det. Jag menar så att jag kan förbättra mig. Snälla! Kommentera! Hoppas att ni har lyssnat! / Jonna    

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-10-27 @ 10:18:57
Postat av: Ida

Opss... det senast inlägget är från mej, var inte meningen att skicka ingenting ;)

Jag tycker att du är en jätte bra bloggerska, Jonna, så fortsätt som du gör det nu! Det är super! =D

2009-10-27 @ 10:20:18
URL: http://tindy.blogg.se/
Postat av: Sophie

Kom igen tjejer! Fortsätt blogga så mycket som ni gör, det är perfekt! (det är Ida som skriver, jag ville bara ha en annan identitet =D)

2009-10-27 @ 10:24:49
Postat av: Ida

HEj igen... Jag ville bara påminna er om att kolla in min blogg: "tindy.blogg.se"! Kolla in!

2009-10-27 @ 10:25:56
URL: http://tindy.blogg.se/
Postat av: Ida

förrästen, jag vet inte om beteendet är vanligt, är ingen expert ;)

2009-10-28 @ 18:56:19
URL: http://tindy.blogg.se/
Postat av: Olivia

Ja, jag tycker att det är vanligt. Det har hänt oss

2009-10-31 @ 13:41:48
URL: http://narnialove.blogg.se/
Postat av: Jonna

Ok. Men tycker inte du att det är jobbigt? Det tycker jag. Föresten brukar din katt inte följa med hem heller? Det är jobbigt!

2009-11-04 @ 16:03:23
URL: http://Jvbloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0